Palotás Gábor

Általános Iskola

Get Adobe Flash player


----Bemutatkozás----
Gut Eszter, Papp Györgyi, Pócsik Krisztina, Szabó Flóra, Tóth Mónika

Munkaközösség-vezető:


Tóth Mónika
gyógypedagógus tanár

„Mindenki zseni. De ha egy halat az alapján ítélünk meg, hogy milyen jól tud fára mászni, egész életét úgy fogja leélni, hogy ostobának hiszi magát.” (Albert Einstein)

Az ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnáziumban érettségiztem. Mivel már óvodás korom óta logopédus szerettem volna lenni, ezért nem volt kérdés, hol fogok továbbtanulni. Négy évvel később már át is vehettem a diplomámat ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán, logopédia-szomatopedagógia szakos gyógypedagógusként.
A munka világába való belecsöppenés útja meglehetősen rögös volt. Több intézménytípust, feladatkört kipróbáltam, keres(t)em önmagam.
A 2014/15-ös tanévben a XI. kerületi Lágymányosi Bárdos Lajos Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában, és a XIII. kerületi Kolping Katolikus Általános Iskolában dolgoztam logopédusként. Ez utóbbi helyen logopédiai alapellátást végeztem, főként artikulációs terápiát tartottam.
A Bárdos Lajos Általános Iskolában integráltan tanuló sajátos nevelési igényű, beszédfogyatékos tanulók egyéni és kiscsoportos logopédiai ellátását végeztem 1-8. osztályig. A 2015/16-os tanévet a Bliss Alapítványnál kezdtem meg. Itt súlyosan-halmozottan fogyatékos személyekkel foglalkoztam. Egy hatfős, 12-17 éves korú csoportnak voltam az osztályfőnöke, logopédiai felméréseket készítettem, egyéni fejlesztéseket tartottam. Ugyanebben a tanévben elkezdtem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar mesterképzését logopédia szakirányon, levelező tagozaton.

2016. február 1-je óta dolgozom jelenlegi munkahelyemen, a Palotás Gábor Általános Iskolában. Itt alsó tagozatos, sajátos nevelési igényű, beszédfogyatékos gyermekeket oktatok osztálytermi keretek között matematika, rajz és testnevelés tárgyakból. Emellett kiscsoportos logopédiai foglalkozásokat tartok: elsősorban artikulációs terápiát, komplex nyelvi fejlesztést, diszlexia és diszkalkulia terápiát. Munkám során fontosnak tartom a szakmai igényességet, ennek érdekében folyamatosan fejlesztem magam. Hiszek abban, hogy eredményes munkát csak a szülőkkel és a kollégákkal együttműködve, egymástól tanulva, teammunkában lehet elérni.

401

Gut Eszter
gyógypedagógus tanár

Gyógypedagógiai diplomámat a Kaposvári Egyetem Pedagógiai Karán szereztem meg 2013-ban.

2013 óta dolgozom logopédusként, kezdetben szakszolgálat keretein belül, majd utazó logopédusként óvodákban és iskolákban, 2016 júniusától pedig a Palotás Gábor Általános Iskolában, ahol diszfáziás és diszlexiás tanulókkal foglalkozom.

A logopédiai foglalkozások során a gyerekekkel párban vagy kiscsoportban dolgozom legszívesebben.

Örülök, ha a gyerekek a véleményüket, önálló gondolataikat megosztják velem. Igyekszem mindenkivel megkeresni a közös hangot, és megtalálni azt, ami a közös munkánkat eredményessé és élvezetessé teszi.

Nagyon szeretem az állatokat, ezért a Mancsos Segítőtársaink Terápiás Állatok és Oktatási Alapítvány önkéntese vagyok, ahol a tanuló terápiás kutyámmal együtt dolgozunk.


Papp Györgyi
gyógypedagógus tanár

A korábbi években a gyógypedagógia több területén szereztem tapasztalatokat. 2005 óta logopédiai munkát végzek. Foglalkoztam óvodásokkal és integráltan oktatott általános iskolai tanulókkal.

2010 óta a Palotás Gábor Általános Iskolában látom el a tanulók logopédiai terápiáját. Ebben az intézményben a gyerekeket általában több éven át tanítom, így sokukkal hosszantartó, bensőséges kapcsolatot tudok kialakítani, ezáltal az életük ügyes-bajos dolgaiban is segítségükre lehetek, nevelésükben is részt tudok venni.

Módszereimről:

A foglalkozások oldott légkörben zajlanak, de mindig az adott feladatra összpontosítunk. Igyekszem változatos, több fejlesztési területre ható feladatokat választani. Sok eszközt – logopédiai játékot használok az órákon. Apró lépésekben haladunk előre, így a nehézségek a gyermeket motiválják, és nem veszik el a kedvüket. A tanultakat több módon gyakoroljuk, hogy a gyerekek majd a mindennapi éltben is alkalmazni tudják őket.

Szívesen végzem a munkámat, és magam is szívesen tanulok (képzéseken, szakkönyvekből, és a szakmai konferenciák előadóitól).


Pócsik Krisztina
gyógypedagógus tanár

2008 szeptember óta dolgozom a Palotás Gábor Általános Iskolában. Elsősorban diszfáziás tanulókkal foglalkozom. Néhány évig diszkalkulia terápiát is tartottam. 2009 óta vezetek dadogó-személyiségfejlesztő csoportot pszichológussal közösen. Munkánk eredményeiről konferencián is beszámoltunk.
2014 óta vezetek tanítási gyakorlatot gyógypedagógia szakos hallgatók számára.

Végzettség, tanfolyamok:
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, logopédia tanár és terapeuta szakirány A matematika tanulás zavarai (diszkalkulia)

"Az oktatás lényege, akárcsak a gyógyításé, nem csupán annyi, hogy bele tudjunk avatkozni a természetes folyamatokba, hanem legelsősorban annak a tudása, hogy miként figyeljük meg a természetet anélkül, hogy megzavarnánk a működését, és hogyan segítsük a kibontakozásban." (Máté Gábor: Szétszórt elmék)


Szabó Flóra
gyógypedagógus tanár

2015 óta dolgozom a Palotás Gábor Általános Iskolában logopédusként, emberileg és szakmailag is lelkiismeretes csapatban. Komplex nyelvi fejlesztést, diszlexia, diszgráfia és artikulációs terápiákat tartok. Ezen kívül beszédindítással is foglalkozom. Gyógypedagógiai munkámat a gyermekekkel való szeretetteljes bánásmód, szakmai elhivatottság, rugalmas együttműködés, és nyitottság jellemzi.

Végzettségeim:

OKJ képzés, gyógypedagógiai asszisztens szakképesítés

ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, gyógypedagógus, hallássérültek pedagógiája és logopédia szakirányon

Szakmai hitvallásom:

Felicia Affolter svájci gyógypedagógus és pszichológus terápiás gondolkodása alapján, hiszem, hogy a gondolkodás és a tudás az érzékszerveink által tapasztalt információk összehangolásából bontakozik ki. Ennek alapján a tapasztaltatás, cselekedtetés és az indirekt fejlesztés mindig szerepet kap a foglalkozásaimon. A terápiák során törekszem arra, hogy a gyermekek tevékenységeken keresztül tanuljanak, minél több ismeretet ,,játékba csomagolva” sajátítsanak el.

„A pedagógus feladata csak a vezetés, az útmutatás: ő csak segít, szolgál, míg a gyermek személyisége a maga erejénél fogva fejlődik, mert a gyermek maga cselekszik.”(Maria Montessori)

Fő célom, hogy a tanítványaim fizikai, értelmi-és érzelmi fejlődését támogatva hozzájáruljak ahhoz, hogy boldog gyermekek legyenek.